Żywność|Meble i akcesoria domowe|Art. biurowe/papiernicze|Zabawki|Odzież i dodatki|Kosmetyki|Art. higieniczne|Środki czystości|Turystyka
Ale Pitny
Marka należy do:
Danone Sp. z o.o.
Wynik ogólny:
Ekologia
3 / 7
Społeczeństwo
5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
1 / 2
Techniki produkcji
0.5 / 2
Zarządzanie środowiskiem
1 / 1
Opakowania
0 / 1
Ślad węglowy
0.5 / 1
Standardy pracy
3 / 4
Ekonomia społeczna
1 / 2
Przejrzystość
1 / 1
Ale Pitny to marka należąca do Danone, w której ofercie znajdziesz pitne jogurty. Danone wspiera rolników we wprowadzaniu rolnictwa regeneratywnego, czyli pozytywnie wpływającego na kondycję gleby oraz pozwalającego na bardziej zrównoważone gospodarowanie jej zasobami. W 2021 r. firma wprowadziła nowy, specjalny audyt rolnictwa regeneratywnego, którym do końca 2023 r. obejmie wszystkie gospodarstwa rolne, dostarczające jej mleko. Produkty marki Ale Pitny mogą zawierać m.in. takie dodatki do żywności jak skrobię i aromaty, zawierają także dużo cukru. Produkty sprzedawane są w plastikowych opakowaniach. Inne marki należące do spółki Danone to m.in: Activia, Danio, Danonki, Alpro, Actimel, Fantasia, Bebiko, Bebilon, BoboVita, Żywiec Zdrój. W 2020 r. Danone przystąpił do Polskiego Paktu Plastikowego. W jego ramach firma zobowiązała się, że do 2025 r. zredukuje o 30% tworzywa sztuczne w opakowaniach wprowadzanych na rynek, 100% opakowań będzie nadawało się do ponownego wykorzystania lub recyklingu oraz zwiększy udział surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych do poziomu 25%. Produkty Danone eksportowane są do ponad 120 krajów. 100% energii elektrycznej w zakładach i magazynach pochodzi ze źródeł odnawialnych. Spółka Danone zobowiązała się, że do 2050 roku osiągnie neutralność klimatyczną. W swoich zakładach produkcyjnych wdraża rozwiązania pozwalające efektywnie zarządzać wpływem na środowisko (np. poprzez modernizacje oczyszczalni ścieków czy inwestycje w panele fotowoltaiczne, turbiny wiatrowe, inteligentne oświetlenie LED itd.). Zespół Danone w Polsce składa się z ponad 3 tys. pracowników, którzy pracują w dwóch biurach w Warszawie oraz w 7 zakładach produkcyjnych. Danone kupuje 152 mln litrów mleka rocznie od 260 rolników w Polsce. Z większością gospodarstw współpracuje dłużej niż 20 lat. Firma rozlicza się z dostawcami na podstawie realnych kosztów produkcji danego gospodarstwa, a nie cen rynkowych, które w ostatnich latach stały się nieprzewidywalne. Firma angażuje się w różnego rodzaju inicjatywy społeczne i charytatywne. W ramach programu „Po stronie natury” posadziła ponad 8 milionów drzew, odnowiła 1350 km szlaków turystycznych oraz wsparła 133 lokalne inicjatywy ekologiczne. Dwa razy w roku Danone organizuje wewnętrzny konkurs grantowy, w ramach którego pracownicy zgłaszają swoje projekty społeczne, by otrzymać dofinansowanie na ich realizację. W 2020 roku Danone przekazał około 350 ton żywności Bankom Żywności.
Zdjęcia własnego autorstwa
Gdzie kupić?
Sklepy stacjonarne
W większości supermarketów i mniejszych sklepów
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie