Żywność|Meble i akcesoria domowe|Art. biurowe/papiernicze|Zabawki|Odzież i dodatki|Kosmetyki|Art. higieniczne|Środki czystości|Turystyka
BoboVita
Marka należy do:
Danone Sp. z o.o.
Wynik ogólny:
Ekologia
4 / 7
Społeczeństwo
5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
1 / 2
Techniki produkcji
1 / 2
Zarządzanie środowiskiem
1 / 1
Opakowania
0.5 / 1
Ślad węglowy
0.5 / 1
Standardy pracy
3 / 4
Ekonomia społeczna
1 / 2
Przejrzystość
1 / 1
BoboVita to marka należąca do Danone, w której ofercie znajdziesz żywność dla dzieci, w tym: kaszki, gotowe obiady, zupki, desery, musy czy przekąski. Danone wspiera rolników we wprowadzaniu rolnictwa regeneratywnego, czyli pozytywnie wpływającego na kondycję gleby oraz pozwalającego na bardziej zrównoważone gospodarowanie jej zasobami. W 2021 r. firma wprowadziła nowy, specjalny audyt rolnictwa regeneratywnego, którym do końca 2023 r. obejmie wszystkie gospodarstwa rolne. Produkty marki BoboVita mają prosty i dobry skład bez dodatków do żywności takich jak konserwanty, barwniki, emulgatory czy stabilizatory. Produkty sprzedawane są głównie w szklanych słoiczkach (deserki, gotowe dania, zupki) oraz plastikowych lub papierowych opakowaniach (kaszki i musy). Inne marki należące do spółki Danone to m.in: Activia, Danio, Danonki, Alpro, Actimel, Fantasia, Ale Pitny, Bebiko, Bebilon, Żywiec Zdrój. W 2020 r. Danone przystąpił do Polskiego Paktu Plastikowego. W jego ramach firma zobowiązała się, że do 2025 r. zredukuje o 30% tworzywa sztuczne w opakowaniach wprowadzanych na rynek, 100% opakowań będzie nadawało się do ponownego wykorzystania lub recyklingu oraz zwiększy udział surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych do poziomu 25%. Produkty Danone eksportowane są do ponad 120 krajów. 100% energii elektrycznej w zakładach i magazynach pochodzi ze źródeł odnawialnych. Spółka Danone zobowiązała się, że do 2050 roku osiągnie neutralność klimatyczną. W swoich zakładach produkcyjnych wdraża rozwiązania pozwalające efektywnie zarządzać wpływem na środowisko (np. poprzez modernizacje oczyszczalni ścieków czy inwestycje w panele fotowoltaiczne, turbiny wiatrowe, inteligentne oświetlenie LED itd.). Zespół Danone w Polsce składa się z ponad 3 tys. pracowników, którzy pracują w dwóch biurach w Warszawie oraz w 7 zakładach produkcyjnych. Danone kupuje 152 mln litrów mleka rocznie od 260 rolników w Polsce. Z większością gospodarstw współpracuje dłużej niż 20 lat. Firma rozlicza się z dostawcami na podstawie realnych kosztów produkcji danego gospodarstwa, a nie cen rynkowych, które w ostatnich latach stały się nieprzewidywalne. Firma angażuje się w różnego rodzaju inicjatywy społeczne i charytatywne. W ramach programu „Po stronie natury” posadziła ponad 8 milionów drzew, odnowiła 1350 km szlaków turystycznych oraz wsparła 133 lokalne inicjatywy ekologiczne. Dwa razy w roku Danone organizuje wewnętrzny konkurs grantowy, w ramach którego pracownicy zgłaszają swoje projekty społeczne, by otrzymać dofinansowanie na ich realizację. W 2020 roku Danone przekazał około 350 ton żywności Bankom Żywności.
Zdjęcia własnego autorstwa
Gdzie kupić?
Sklepy stacjonarne
W większości supermarketów i mniejszych sklepów
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie