Żywność|Meble i akcesoria domowe|Art. biurowe/papiernicze|Zabawki|Odzież i dodatki|Kosmetyki|Art. higieniczne|Środki czystości|Turystyka
Milo
Marka należy do:
Nestlé S.A.
Wynik ogólny:
Ekologia
3.5 / 7
Społeczeństwo
4.5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
1 / 2
Techniki produkcji
1 / 2
Zarządzanie środowiskiem
1 / 1
Opakowania
0 / 1
Ślad węglowy
0.5 / 1
Standardy pracy
2.5 / 4
Ekonomia społeczna
1 / 2
Przejrzystość
1 / 1
Milo to marka należąca do Nestlé, która zajmuje się głównie produkcją napojów czekoladowych. W 2021 roku 16,3% kluczowych surowców Nestlé było produkowanych w sposób bardziej zrównoważony, z czego 76,3% jaj pochodziło z hodowli bezklatkowych. Firma zapewniła, że do 2023 roku cały olej palmowy wykorzystywany w jej produktach będzie pochodził z bardziej zrównoważonych źródeł, a do 2025 roku całość kawy i kakao. Nestlé planuje także osiągnięcie i utrzymanie całego łańcucha dostaw wolnego od wylesiania (do 2022 r. dla takich produktów jak: mięso, olej palmowy, papier, soja czy cukier i do 2025 r. dla kawy i kakao). Kolejnym celem Nestlé jest pozyskiwanie 20% kluczowych składników poprzez metody rolnictwa regeneratywnego do 2025 roku i 50% do 2030 roku. Produkty marki Milo posiadają certyfikat Rainforest Alliance na składnik jakim jest kakao. Mają one w większości prosty skład bez dodatków do żywności takich jak konserwanty, barwniki, emulgatory czy stabilizatory. Produkty sprzedawane są opakowaniach z plastiku lub aluminium. 39,5% opakowań produktów wszystkich marek Nestlé wykonane jest z materiałów z recyklingu lub/i odnawialnych. Nestlé działa na całym świecie, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Europie, Afryce i Azji. Posiada system zarządzania jakością ISO 9001. Ma ambitny cel osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. W Niemczech powstała pierwsza pilotażowa „klimatyczna farma mleczarska”, która wspiera działania i dążenia do uzyskania zerowej emisji gazów cieplarnianych. Nestlé zadeklarowało, że posadzi 20 milionów drzew do 2030 r. Firma prowadzi projekty społeczne i środowiskowe dot. m.in. gospodarki wodnej. W Pakistanie nawiązała współpracę z rządem, aby wspierać lokalnych rolników w zakresie bardziej zrównoważonych praktyk, które koncentrują się na rolnictwie regeneratywnym. Grupa Nestlé bezpośrednio wspiera oraz prowadzi szkolenia dla swoich dostawców i rolników. W Ghanie i na Wybrzeżu Kości Słoniowej wypłaca zachęty pieniężne rolnikom za zapisanie dzieci do szkoły czy przestawienie się na bardziej zrównoważone praktyki rolne (takie jak np. agroleśnictwo czy dywersyfikacja upraw). W ciągu ostatnich 8 lat przeszkoliła 15 000 kobiet w Afryce Wschodniej. Do 2025 roku planuje przeszkolić 25 000 młodych ludzi w Hondurasie w zakresie dobrych praktyk produkcji kawy. 
Fot. ridzz_n, shutterstock; Rezmita Anggriani, shutterstock, M. Age Bagaskoro, shutterstock.
Gdzie kupić?
Sklepy stacjonarne
W większości supermarketów i mniejszych sklepów
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie